--Reklamı Kapat--
ByKuS.OrG
Aralık 02, 2008, 10:37:18 ÖS *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: Sitemize yönetici moderatör arkadaşlar alınacaktır. İlgilenen arkadaşlar adminlerle irtibata geçebilirler...  
..::Sponsor Reklamlar::..
Özel Arama
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kadınlarda Böbrek Taşları Riski ve Meşrubat İçilmesi  (Okunma Sayısı 136 defa)
 
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Gamzeli

_Gamzeli_
Süper Moderator
*

REeepp 266
Online Online

Cinsiyet: Bayan
Üye ID: 5202

Kayıt tarihi Ağustos 22, 2007, 11:00:00 ÖS

Nerden: Bursa
Yaş: 21
Mesaj Sayısı: 11706


seni veren Rabbime şükürler olsun..


Üyelik Bilgileri
Durumum:

« : Şubat 03, 2008, 12:11:57 ÖÖ »

Kadınlarda Böbrek Taşları Riski ve Meşrubat İçilmesi
--------------------------------------------------------------------------------

Bol sıvı alımı, tüm yazarlarca olmasa da çoğu yazar tarafından böbrekte taş olan durumlarda yinelemeyi azalttığı düşünülerek önerilmektedir.

Belli meşrubatların böbrek taşı oluşumu üzerinde etkileri ile ilgili çok az çalışma vardır.

Bira ve kahve tüketimi ile böbrek taşı öyküsü arasında negatif bir ilişki vardır. Karbonatlı içeceklerle (soda) ise pozitif ilişki söz konusudur. Süt, çay ya da su için belirgin bir bağlantı yoktur. Erkeklerde yapılmış izlem çalışmasında elma suyu ve greyfurt suyu ile artmış, kahve, çay ve alkollü içeceklerle azalmış risk saptanmıştır. Bu çalışma kadınlara uyarlanmaz; çünkü taş oluşumu erkeklerden farklı olabilir. "su içmek" bu çalışmaya alınmamıştır.

1986-1994 yılları arasında, böbrek taşı öyküsü olmayan 81093 hemşire çalışmaya katılmış ve 18 meşrubat sorgulanmıştır. En çok tüketilen sıvılar su (ortalama 2-3 bardak /gün), kafeinli kahve (ortalama 1 fincan/gün), süt (2-4 bardak / hafta).

Kafeinli kahve, kafeinsiz kahve, çay, şarap belirgin olarak riskle ters ilişkili, greyfurt suyu riskle doğrudan bağlantılı bulunmuştur .Her 240 ml kafeinli kahve riski % 10 azalmaktadır; kafeinsiz kahve % 9, çay % 8, şarap %59 riski azaltmaktadır. Greyfurt suyu, riski % 44 arttırmaktadır. Kafeinli kahve ve şarap belirgin olarak sudan daha fazla koruyucudur.

Araştırmanın bulguları total sıvı alımının, böbrek taşı oluşumu ile ters ilişkili olduğu hipotezini doğurmaktadır.

Kafein, Antidiüretik hormonu ADH’nin (Vücuttan su atılmasını kontrol eden hormon) böbrek üzerindeki etkisiyle yarışarak idrarı daha fazla dilue etmekte ve kristal formasyon riskini azaltmaktadır. Ancak kafein nedeniyle kalsiyum atılımı da artmaktadır.

Benzer olarak alkol ADH'u inhibe eder, idrar akımı artar, idrar konsantrasyonu azalır. Şarabın, biradan daha olumlu etki göstermesi şaraptaki daha yüksek alkol konsantrasyonu ile bağlantılı olabilir. Greyfurt suyu barsak duvarına etkiyle birkaç serumun ilaç düzeyini etkiler; ve belki de potansiyelolarak önemli diyet faktörlerinin metabolizmasını da etkiliyordur. Erkektekinin aksine kadınlarda elma suyu ile ilgili belirgin bağlantı bulunamamıştır.
Diyetteki kalsiyum, potasyum ve süt alımı riskle ters orantılıdır.
Logged

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linki Görebilmek İçin Üye Ol veya Giriş Yap



 
Reklam Botu
Adminin Çiragi


REP GÜCÜ : N/A

 7/24 Online

Mesaj Sayisi: N/A



 
 
Bu Reklamları Tavsiye Ediyoruz



Buda Benim imzam Reklam yapicam iste Adminin Çiragiyim abi ben

Siz Reklamlara tiklamiorsunuz dayagi ben yiyorum
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

||| Link Takas |||
Smf Kardesligi.Com
smf.gen.tr araciligi ile SMF kullanan siteler arasinda yaptigimiz SMF Kardesligi listemizi görmek ister misiniz?

Bu site SM Forumlar Birliginin Üyesidir

UseBB Port by Gaia Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18




Wap - Wap2 - Wap Forum - XML - Rss

|Site Map|Sitemap | Arsiv | Arsiv 2 | Wap | Wap2 | Wap Forum | XML | Rss
Web Stats

Hosgeldiniz
Hala Üye degilmisiniz?
Üye olmak çok kolay
Üye olmak için tiklayin