Gönderen Konu: Bilim adamlarından müthiş buluş!  (Okunma sayısı 1172 defa)

Çevrimdışı pudra_shekeri

• ByKuS
  • Cinsiyet: Bayan
Bilim adamlarından müthiş buluş!
« : Ocak 20, 2008, 08:20:42 ÖS »

Bilim adamları ilk kez insan derisinden kök hücre elde etti.

Japon ve Amerikalı bilim insanları, insan derisi hücrelerini kök hücreye dönüştüren bir yöntem geliştirerek, hasta doku veya organların değiştirilmesinde devrim sayılabilecek bir buluşa imza attılar.

Amerikalı araştırmacı James Thomson'un Science dergisinin internet sayfasında yer alan makalesinde, bu buluşun araştırmaların seyrini tamamen değiştireceğini belirtti.

Yeni yöntemle, hastanın genetik şifresine göre kök hücre yaratma imkanı doğacak ve böylece hastanın dokuyu reddetme riski ortadan kalkacak.

Japonya'nın Kyoto Üniversitesinden Shinya Yamanak başkanlığındaki ekip tarafından yürütülen araştırmalarda, insan embriyosu kullanmaya gerek kalmadan 5 bin hücreden bir kök hücre soyu elde edilirken, ABD'nin Madison kentindeki Wisconsin Üniversitesinde 10 bin hücreden bir kök hücre yeniden programlandı.

Japonlar, araştırmalarını, ay sonunda Cell dergisinde açıklayacaklar.

Japonya'da geliştirilen teknikte, genetik açıdan değiştirilmiş yetişkin hücreler, kök hücreler kadar esnek hale getirilebiliyor.

Çevrimdışı Gamzeli

• _Gamzeli_
  • Admin
  • Rep Gücü : 2045
  • Cinsiyet: Bayan
  • Bana Sen Lazımsınn...
    • Ahmet Maranki
Ynt: Bilim adamlarından müthiş buluş!
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2008, 08:25:52 ÖS »
 :o :ok :ok
Seni sevdim gönülden, kalbimin sahibi oldun bilmeden, bu yürekte varolacaksın ebediyen, bunu bil çok seviyorum gerçekten.
Seninle doğdu bu yürek, sensin gönlüme eş, dudaklarım dudaklarındayken sanki can verdi bu yürek, senin kollarında ölmek dünyada en güzel şey olsa gerek..